[TYPO3-UG Dutch] Meertaligheid in templates

Joris Sartorius joris at sartorius.net
Thu Jan 18 13:42:04 CET 2007

Goedenmiddag UG,

Ik ben bezig met een meertalige site (NL-DU) , die werkt prima, door middel
van een language selector komen bezoekers op de juiste pagina etc.

Nu zijn er een aantal 'marks' in mijn template, die een vertaling behoeven.
Ik heb overal gezocht en krijg steeds het antwoord dat ik dat met conditions
moet doen en wel deze:

//hier de Nederlandse code

[globalVar = GP:L = 1]

//hier dan de gewenste duiste (1) code

[global]

Dat werkt wel voor bijv. het defineren van de config.language, maar zodra ik
er bijv. een 'mark' wil definieren, gaat het niet meer. Dat heeft geen enkel
effect.

Ik maak geen gebruik van TV - wel maak ik gebruik van RealURL, die de L
parameter als /de/ in de url zet.

Denk ik juist op deze manier, maar mis ik iets. Of is er een hele andere
methode voor?

Alvast bedankt,

Joris