[TYPO3-UG Dutch] RSS Reagregator + CLI-user

jean-pierre damen typo3 at neurotransmitter.nl
Wed Feb 28 15:19:50 CET 2007

Hallo iedereen, ik volg deze lijst al een tijdje maar dit is mijn
eerste bericht.
Ik ben JP Damen en sinds enkele maanden druk in de weer met Typo3.
Ik ben aardig verslaafd en verwonder me nog dagelijks over de
onontdekte mogelijkheden van de software.

Mijn eerste vraag luidt: Heeft er iemand ervaring met cronjobs en cli-
users of beter nog met RSS Reagregator?

Ik maak voor een project namelijk gebruik van de extensie RSS
Reagregator.
Deze leest diverse RSS feeds en bundelt ze samen tot nieuwe feeds.
Ik heb alles aan de praat gekregen. Ik kan handmatig de feeds updaten.
Ook de bundeling kan ik handmatig uitvoeren.

Vanzelfsprekend wil ik dit ook geautomatiseerd kunnen doen. Ik heb
hiervoor een cronjob aangemaakt.
Deze cronjob triggert een cli-script.
De logfile van het cli-script geeft aan dat alles in orde is (BE cli-
user is natuurlijk aangemaakt).
Verder geeft het script als output dat er nieuwe feeds zijn
geimporteerd.

Maar nu het probleem. De feeds worden niet in de daartoe bestemde
sysfolder opgeslagen.
Hoewel de output van het cli-script aangeeft dat de feeds worden
geimporteerd worden ze dus niet opgeslagen in de database.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de rechten van de cli-user
niet goed staan. Want nogmaals: een handmatige update als admin leidt
wel tot het gewenste resultaat.

Ik heb de cli-user geplaatst in een BE-groep en deze groep naar mijn
idee alle benodigde privileges gegeven.

Iemand een idee hoe ik dit probleem zou kunnen ontrafelen. Ik weet zo
langzamerhand niet meer waar ik moet kijken.
Ik heb alle handelingen al vele malen nagelopen.

Alvast bedankt!

JP