[TYPO3-UG Dutch] Te lange foto-bijschriften splitsen?

Frank Sonck frank.sonck at freebel.net
Tue Feb 27 16:51:27 CET 2007

Op Tue, 27 Feb 2007 12:32:47 +0100, schreef Frans Saris:

> Hoi,
>
> Of de wordWrap functie via typoscript te gebruiken is weet ik zo niet, maar
> misschien dat de crop opite al een oplossing biedt.
>
> plugin.tt_news.displaySingle.caption_stdWrap.crop = 20 | ...
>
> Of evt. via je stylesheet proberen op te lossen.
>
> mvg
> Frans
>
> Op 27-02-07 heeft Frank Sonck <frank.sonck at freebel.net> het volgende
> geschreven:

Dag Frans,

Bedankt voor je antwoord, maar het lost mijn probleem nog niet op.
Word-wrap is ten eerste een Internet Explorer methode en geen officiële
CSS bij mijn weten.
Crop kan ik ook niet gebruiken want dan knip ik eigenlijk gewoon een stuk
info weg.
En via alleen CSS kom ik er denk ik ook niet want de CSS-sheet kan immers
niet 'weten' hoe breed een foto nu juist is.

Logischerwijze zouden de foto(s) en bijhorende caption(s) in een container
div moeten samengebracht worden en die div zou de width van de foto moeten
krijgen. Maar die mogelijkheid vind ik voorlopig niet...

Voor een text /w image en image CE's bestaan er oplossing (bvb extensie
cron_cssstyledimgtext) maar voor tt_news records?

Nog tips iemand?

Groeten,
Frank