[TYPO3-UG Dutch] Vraagjes over goede aanpak

Nico Deblauwe nico.deblauwe at gmail.com
Fri Feb 16 13:50:09 CET 2007

Hallo lieve mensen,

Laat ik even starten met te zeggen dat ik deze lijst echt wel fantastisch
vind! Niet alleen krijg ik antwoorden op mijn vragen, maar ik leer ook zeer
veel bij over TYP03 door de mails van anderen. En ondertussen stijgt mijn
kennisniveau gestadig :-).

Ik zit met twee vragen, niet direct technisch, maar eerder over het goed aan
te pakken. Ik weet niet of ik daar ook welkom mee ben op deze lijst.

-[1]- Ontdubbelde voorpagina
Ik had graag een andere voorpagina getoond aan gebruikers die ingelogd zijn
dan aan gewone bezoekers.  Momenteel is de enige oplossing die ik hiervoor
ken te spelen met de access rights van de content elements. Bestaat er een
betere manier, zoals bevoorbeeld code die checkt of een gebruiker ingelogd
is of niet en afhankelijk van dat resultaat doorverwijst naar pagina A of B?

-[2]- Content snippets
Onze website krijgt ook een sectie waarin de ledenvoordelen beschreven
worden. Nu had ik dit graag over de hele website verspreid, bij wijze van
reclame. Ik dacht een beetje aan het volgende concept: Ik bouw een database
met voordelen, elk voordeel krijgt 1) een titel, 2) een foto/grafiek, 3) een
korte beschrijving en 4) een link naar de pagina waar het in het lang en het
breed uitgelegd staat. Op de pagina's van de site had ik dan graag, op een
vaste plaats in mijn template, een willekeurig voordeel gepubliceerd, wat
dus verandert met iedere pagina die de bezoeker bekijkt.

Heeft iemand een hint hoe dit efficient aan te pakken?

Alvast bedankt,
En een prettig weekend gewenst!

Nico
 www.kvivjongeren.be

--
 Nico Deblauwe

 Email: nico at deblauwe.be
 Mobile: +49 176 68 13 71 11      !! NEW !!

 More contact info on http://www.deblauwe.be.
 NEW My life in Munich at http://blog.deblauwe.be

Quote:
"Fortune favours the prepared mind." (Louis Pasteur)