[TYPO3-UG Dutch] Probleempje met internal and external links

Maarten Mandemaker maartenmandemaker at gmail.com
Wed Feb 14 12:42:51 CET 2007

Nico,

Probeer het volgende eens:

---------------------------

Contants:

PAGE_TARGET = _top
content.pageFrameObj = _top

Setup:

page.target = _top
page.10.target = _top

---------------------------

Zo werkt het bij mij prima.

Met vriendelijke groet,

Maarten Mandemaker

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: typo3-ug-dutch-bounces at lists.netfielders.de
[mailto:typo3-ug-dutch-bounces at lists.netfielders.de] Namens Nico Deblauwe
Verzonden: woensdag 14 februari 2007 12:38
Aan: typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de
Onderwerp: Re: [TYPO3-UG Dutch] Probleempje met internal and external links

Hallo Arjen, allemaal,

Het (rare?) probleem blijft jammergenoeg. Zie commentaar verder in deze
mail.

> Er zijn inderdaad een aantal parameters verantwoordelijk voor het
> gedrag van de links, allereerst kun je het beste het volgende in
> je TS Template constanten zetten:
>
> PAGE_TARGET =
> content {
>   pageFrameObj =
> }
>
> Deze stammen nog uit de tijd dat Typo3 ook geacht werd te
> werken met pagina's die uit frames bestonden.

Ik heb dit toegevoegd, en teruggevonden waarvoor het dient. Zou geen
verschil mogen maken denk ik, maar kan zeker ook geen kwaad dit toe te
voegen.

> Verder zijn er in de TS Template setup ook nog een aantal variabelen
> die je zou kunnen proberen:
>
> config {
>   intTarget =
>   extTarget =
> }

Haha... Toen ik dit zag werd ik zeer blij: de oplossing. Edoch, toch niet
helemaal. Ik heb de volgende waarden toegevoegd aan het setup field van mijn
template:

config {
   intTarget = _self
   extTarget = _blank
}

Wanneer ik het geheel met mijn browsers bekijk geeft het dit resultaat:

A. Internal links
   - in source: <a href="index.php?id=7" title="Opens internal link
      in current window" target="page" class="internal-link">blabla</a>
   - waar het met die target="page" vandaan komt, snap ik niet, zeker
     niet omdat ik _self opgaf
   - zowel in IE als Firefox opent ie de link in een nieuw venster/tab

B. Externe links
   - in source: <a href="http://www.kviv.be/Diensten/Jobdparticul.html"
      title="Opens external link in new window" target="_blank"
      class="external-link-new-window">blabla</a>
   - target is dus wel degelijk juist :-), maar...
   - IE opent de link in een nieuw venster/tab :-), Firefox weigert
     halsstarrig???

Groetjes,

Nico
 \zo mogelijk nog meer aan het einde van mijn web-Latijn

--originele probleemstelling---------------------------------------
Soms snap ik TYPO3 toch niet echt... Al mijn interne links openen in een
nieuw venster, en de externe links weigeren dit nou net halsstarrig te doen
:-(. Volgens mij is er ergens een kleine parameter verantwoordelijk voor het
verwisselen van hun gedrag, maar welke?

Voorbeeld
- interne link: http://www.kvivjongeren.be/index.php?id=3 (onderaan de
     pagina, "in te loggen"), als je met de muis erover hovert, zie je
     trouwens dat het een interne link is.
- externe link: http://www.kvivjongeren.be/index.php?id=4 (eerste paragraaf
     "jobsectie van de website..."), idem dito voor hoveren

 Nico Deblauwe

 Email: nico at deblauwe.be
 Mobile: +49 176 68 13 71 11      !! NEW !!

 More contact info on http://www.deblauwe.be.
 NEW My life in Munich at http://blog.deblauwe.be

Quote:
"Fortune favours the prepared mind." (Louis Pasteur)