[TYPO3-UG Dutch] Erg veel spam in m'n gastenboek

ben van 't ende [netcreators] ben at netcreators.com
Tue Feb 13 15:32:37 CET 2007

Marcel Kieboom wrote:
> Hoi,
>

> Ik maak op dit moment gebruik van het gastenboek: ve_guestbook
>
> En daar krijg ik nu ontzettend veel spam op.
>
> Heeft er iemand ook problemen mee en misschien een oplossing voor met bijv.
> de dynamische images met een code of iets anders?

Hoi Marcel,

As je de laatste ve_guestbook gebruikt dan vind je in de template voor het FORM
de sr_freecap markers zoals ###SR_FREECAP_NOTICE###. Deze markers zijn voor de
captcha functionaliteit. Als naast ve_guestbook dan ook fr_freecap installeert
dan wordt zo'n plaatje gegenereerd bij je form, zodat je gastenbiek niet meer
gespammed kan worden.

gRTz

ben
--