[TYPO3-UG Dutch] tt_products payment systeem.

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Mon Feb 12 11:52:47 CET 2007

Hallo Jordan,

Okay ik zal een poging wagen.

Allereerst moet je de shipping/payment configureren.

Hier een voorbeeld zoals ik het heb gedaan:
## EXAMPLE shipping config:
plugin.tt_products.shipping {
   radio = 0
   TAXpercentage = 0
   10.title = Binnen Nederland per post
   10.image.file =
   10.price.type = count
   10.price.1 = 0.00
   10.excludePayment = 80

   20 >
   30 >
   40.title = Binnen Nederland onder Rembours
     40.excludePayment = 60,70
   40.image.file =
   40.price.type = count
   40.price.1 = 10.00
   }
   plugin.tt_products.payment {
   radio = 1
10 >
20 >
30 >
40 >
50 >
60.title = Buckaroo
60.handleURL = https://payment.buckaroo.nl/gateway/ideal_payment.asp
70.title = Ik betaal zelf vooruit per bank of giro
80.title = Ik betaal aan de postbode.
  }

Met dit gedeelte kan je de shipping / payment tunen.
In mijn geval kan je bij shipping, kiezen voor gewoon verzenden, waarbij
je een betaalkeuze hebt, met o.a. buckaroo.
En je kan kiezen voor rembours, waarbij de betaalopties worden vervangen
voor ik betaal aan de postbode.

Vervolgens maak je in de template de koppeling naar de betaalserver in
het gedeelte BASKET_PAYMENT_TEMPLATE.
Misschien moet je de knop in het gedeelte BASKET_INFO_TEMPLATE laten
verwijzen naar BASKET_PAYMENT_TEMPLATE

Als je dan in de front end een bestelling doe dan klik je op betalen, en
dan krijg je het invulscherm met pers. gegevens.Dan klik je op betalen
en krijg je het scherm waar je de bestelling kan afwerken(finalize)
Klik je op deze knop dan opent het scherm van de betaalserver.
Als je daar klaar ben dan kom je weer terug in de winkel op het
bedankt/bevestigingsscherm.

Werkt allemaal prima tot ik naar het betaalscherm ga.
Met het formulier geef je in heddenfields alle variabelen mee voor de
betaalserver, zoals naam van de klant, bedrag, enz.
Hier moet ik ook een uniek identificatienummer meegeven.
Het meest logische is dus het factuurnummer maar dat is op dat moment
nog niet beschikbaar, want die wordt pas aangemaakt als je terug ga naar
de finalize pagina.
Daar wordt de query pas uitgevoerd die een factuurnummer maakt.

Ik heb nu een slechte oplossing gebruikt door de betaalserver pas in het
  finalize scherm te zetten, maar dat is geen goede oplossing.

Dit is(tijdelijk) te zien op www.creaktief.net
De betaalserver staat nog op testen dus je kan het hele betaalproces zien.

Groeten Leen