[TYPO3-UG Dutch] typo3 copyright comment

Melvin Struiksma melvin.struiksma at omaha.nl
Fri Feb 9 08:58:10 CET 2007

Niet dat iemand er op zit te wachten, maar toch mijn mening.

Overigens een beetje veel tekst, maar met goede bedoelingen om het op te
lossen.

1) het is inderdaad een goed gebaar naar Typo3 makers om het te laten
staan, maar....
2) het ligt er aan, het ligt aan jouw website. Heb jij een persoonlijke
website met geen bijbedoelingen dan zeg ik
niet aankomen. Maar heb jij een bedrijf website, dan komt het
professioneler over wanneer jij je eigen copyright neerzet.
3) wanneer jij je eigen copyright neerzet is er nog niets aan de hand,
want wanneer je de standaard teksten in index.php/config.php laat staan,
dan zal je ten allen tijden gebruikers in de "bron" laten lezen dat de
site gemaakt is met typo3.
(<!--
	This website is brought to you by TYPO3 - get.content.right
	TYPO3 is a free open source Content Management Framework created
by Kasper Skaarhoj and licensed under GNU/GPL.
	TYPO3 is copyright 1998-2004 of Kasper Skaarhoj. Extensions are
copyright of their respective owners.
	Information and contribution at http://www.typo3.com
-->)
4) maar hoe pas je dit nu aan... dat is geheim :P
5) nee... open je index.php (je template versie) en voeg daar het
volgende in:
3800 AE Amersfoort</div>

daarna open je jouw screen.css (je template versie) en voeg daar het
volgende in:
/**************** Footer styles ****************/

#footer{
	clear:both;
	width:800px;
	padding:5px 0;
	margin:0 1px;
	font-size:0.9em;
	color:#f0f0f0;
	border-top-width: 1px;
	border-top-style: solid;
	border-top-color: #CCCCCC;
}

#footer p{
	padding:0;
	margin:0;
	text-align:center;
	color: #CC0000;
}
#footer a{color:#f0f0f0; background-color:inherit; font-weight:bold;}
#footer a:hover{color:#ffffff; background-color:inherit;
text-decoration: underline;}

Dit is niet verplicht, maar het maakt het makkelijker om je footerstyle
snel te veranderen.
(let wel op, dit niet letterlijk kopieren, want het moet nog aangepast
worden met jouw eigen style gegevens,
daarnaast meteen de mededeling: test dit in een html pagina op je eigen
computer zet het niet direct op je server,
dit om problemen te voorkomen. Zelfs wanneer je het op je server zet,
houdt dan goed in de gaten wat je doet, schrijf het op, iedere
aanpassing die je doet, 1 ; verkeerd en je ........... je website.)

succes.

p.s.

het is makkelijker dan het doet lijken :P