[TYPO3-UG Dutch] Direct Mail -

Joris Sartorius joris at sartorius.net
Mon Feb 5 17:23:25 CET 2007

Goedenmiddag list,

Ik ben nu al een paar dagen bezig om een Direct Mail installatie op te
zetten, ik loop echter tegen een paar problemen aan. Ze zullen wel makkelijk
op zijn te lossen, maar ik kom er even niet meer uit.

Probleem 1:
In mijn nieuwsbrief gebruik ik tt_news content elementen. Die worden in de
HTML vorm goed gerenderd, maar in de plaintext (99) niet. Ik heb al allerlei
static templates en geimproviseerde templates geprobeerd, in verschillende
volgorden, geen daarvan was echter effectief.
Ik krijg dus de volgende melding in de PT:
[Unrendered Content Element: list ]
Probleem 2:
In zowel de mass-send en de testmailtjes werken de links niet OK. Ik krijg
dergelijke links:
http://www.website.nl/index.php?id=210
<http://www.website.nl/index.php?id=210&rid=#SYS_TABLE_NAME_USER_uid&mid=SYS
_MAIL_ID&aC=SYS_AUTHCODE&jumpurl=1>
&rid=#SYS_TABLE_NAME_USER_uid&mid=SYS_MAIL_ID&aC=SYS_AUTHCODE&jumpurl=1
Daar gaat dus wat fout.
In Gmail krijg is zelfs helemaal geen links. Ik kan dan nergens klikken.

Als ik dan in de bron kijk van het mailtje zie ik overal '3D' voor staan, is
dat normaal?
Bijvoorbeeld: <a href=3D"http://www.website.nl/index.php?id=3D210&=
rid=3D###SYS_TABLE_NAME###_###USER_uid###&mid=3D###SYS_MAIL_ID###&aC=3D##=
#SYS_AUTHCODE###&jumpurl=3D1" title=3D""></a>

Vraagje;
Deze mailing gaat naar ongeveer 5000 man, kan dat allemaal in een keer, of
kan ik die beter in groepen van 1000 opdelen? Het gaat om een 'normale'
shared hosting server.
Krijg ik dan trouwens nog problemen met duplicaten?

Alvast bedankt!

Joris Sartorius