[TYPO3-UG Dutch] Form

Rens Admiraal typo3 at ambitiondesign.nl
Sun Feb 4 15:37:41 CET 2007

Patrick,

Ik ben inderdaad bezig met het schrijven van een BE module. Eigenlijk
wil ik een willekeurige functionaliteit, met eigen formulieren, kunnen
bouwen waarbij ik full control heb over de output... Op deze manier kan
ik dan dus een formulier maken die afhankelijk is van bepaalde rijen in
een database, en die de waarden ook opslaat over verschillende tabellen...

Misschien is een goed voorbeeld een adresboek. Eigenlijk wil je (als je
heel je database normaliseert) bedrijven opslaan in een tabel, maar de
bijbehorende telefoonnummers in een aparte tabel. Door een referentie
tabel kun je op deze wijze ook meerdere telefoonnummers aan 1 bedrijf
koppelen. Met de huidige formulieren functionaliteit kan dit volgens mij
ook, maar is het allemaal wat rottiger...

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is :-) Ik besef me dat het vaag over
kan komen, maar ik krijg het niet veel duidelijker op de mail denk ik :-)