[TYPO3-UG Dutch] Form

Rens Admiraal typo3 at ambitiondesign.nl
Sat Feb 3 17:45:49 CET 2007

He he... Het is gelukt om deze tuto door te lopen:
http://wiki.typo3.org/index.php/Extension_Development%2C_using_Flexforms

Dit is echter ook niet wat ik wil, maar, misschien wil ik wel iets
onmogelijks. Deze tuto maakt een flexform voor bij het toevoegen van een
plugin... Ik heb echter een losse structuur opgezet met groepen. Deze
groepen staan in een eigen database, en het is me tot nu toe al gelukt
om deze groepen weer te geven in eenzelfde menu als de pages. Ik kan
alleen niet de standaard formulieren gebruiken voor het toevoegen van
items (rechter muisknop op een pagina, en dan toevoegen) omdat hij dan
een groep toevoegt met als parent het id van de pagina, ipv de
bovenliggende groep...

Niet echt de bedoeling dus ;-) Nou is het me gelukt dat allemaal op te
zetten, maar nu moet ik een formulier gaan maken om items in een groep
aan te maken. Dit moet dus ook met alternatieve formulieren, waarin ik
toch zoveel mogelijk gebruik wil maken van standaard typo
functionaliteit (zoals de RTE).
Flexforms zou een ideale oplossing zijn, maar om daarmee verder te
kunnen moet ik (naar mijn idee tenminste) een manier vinden waarmee ik
simpel met wat PHP code een formulier kan includen in mijn BE module...

Heeft iemand misschien een tip?