[TYPO3-UG Dutch] Probleempje met sr_feuserregister

Nico Deblauwe nico.deblauwe at gmail.com
Sat Feb 3 17:14:12 CET 2007

Hallo iedereen,

Ik ben Nico Deblauwe, en aan het werken aan de nieuwe website* van de K
VIV-Jongeren. Het doel van deze website is tweevoudig: 1/ functioneel zijn,
en 2/ aansluiten bij ons jonge en dynamische imago. Omwille hiervan heb ik
dan ook voor TYPO3 gekozen, omdat (ik denk dat) dit toelaat de site
gemakkelijk, en beetje bij beetje uit te bouwen.

Nu ben ik, op een aparte testserver (reden: op de andere site werken mensen
aan de content), begonnen met het implementeren van de fe user registration
mogelijkheden. Na alle stappen van de handleiding gevolgd te hebben, kom ik
tot de frustrerende situatie dat het niet werkt :-(.

Er wordt wel degelijk een mail verstuurd, maar die bevat een zeer lange url
(die me fout lijkt):
http://84.244.181.158/~jkviv/index.php?id=10&tx_srfeuserregister_pi1[rU]=2&t
x_srfeuserregister_pi1[cmd]=setfixed&tx_srfeuserregister_pi1[sFK]=APPROVE&fD
[_FIELDLIST]=uid%252Cpid%252Cusergroup&fD[usergroup]=3&fD[disable]=0&tx_srfe
userregister_pi1[aC]=4ca1d5a2. Ik kom wel degelijk uit op de Confirm pagina
(id=10), maar daar krijg ik alleen "Not a member yet? Click here te
register" te zien... Terug naar start dus. Weet er iemand raad met dit
probleem? Alle suggesties worden geapprecieerd!

In de TS.Setup staan de volgende (correcte) waarden ingegeven:
plugin.tx_srfeuserregister_pi1 {
	pid = 2
	userGroupAfterConfirmation = 3
	userGroupUponRegistration = 2

	loginPID = 7
	registerPID = 8
	editPID = 9
	confirmPID = 10

	requiredFields = username,password,first_name,last_name,email
	formFields = username,password,first_name,last_name,email

	enableHTMLMail = 1
	email = noreply at kvivjongeren.be
	siteName = www.kvivjongeren.be
}

De persoon die ik probeerde te registreren komt - correct - in de
gebruikergroep "uponRegistration" terecht, zij het wel als "hidden" (is dit
normaal?).

Met vriendelijke groeten,

Nico
 \TYPO3 newbie, maar gemotiveerd!

* Aangezien ik gemerkt heb dat "open en bloot" geapprecieerd wordt op deze
lijst: zij die een voorproefje willen - check www.kvivjongeren.be voor een
zéér premature versie. De testserver (waar de hele zwik uiteindelijk zal
komen) is http://84.244.181.158/~jkviv/.

--
 Nico Deblauwe

 Email: nico at deblauwe.be
 Mobile: +49 176 68 13 71 11      !! NEW !!

 More contact info on http://www.deblauwe.be.
 NEW My life in Munich at http://blog.deblauwe.be

Quote:
"Fortune favours the prepared mind." (Louis Pasteur)