[TYPO3-UG Dutch] Custom extensie

Rens Admiraal typo3 at ambitiondesign.nl
Fri Feb 2 18:12:26 CET 2007

Patrick,

Thanks, maar dit gaat om standaard formulier velden.
Ik zal even proberen duidelijk te maken wat ik wil.

Ik heb een tabel met datatypen (bijvoorbeeld int, text, enz. enz.) en ik
heb een tabel met velden (bijvoorbeeld startdatum, einddatum,
omschrijving, enz. enz.).
Nou heb ik ook een tabel met lijsten, laten we het bijvoorbeeld een
tabel met boekingen noemen. Elke boeking heeft een type, aangegeven door
een nummertje.
Afhankelijk van dit nummertje worden er bepaalde velden aan gekoppeld
(dus bij de ene wel een startdatum, bij de andere niet bijvoorbeeld).

In dit geval lijkt het wat nutteloos misschien omdat het maar weinig
eigenschappen zijn, maar, in de extensie die ik aan het maken ben kunnen
dit er wel eens erg veel gaan worden.

Probleem hierin is dat ik met behulp van PHP de velden uit de database
moet halen, en dus naar mijn weten niet op de onderstaande manier een
formulier kan maken. Ik heb ook al zitten zoeken naar FlexForms, maar
daar kom ik ook nog niet echt uit, en weet niet of dit een oplossing
voor het probleem is.

Dit is de eerste Typo extensie die ik schrijf, en langzamerhand begint
de kennis te groeien :p Maar helaas weet ik nog niet alles :-) :-)