[TYPO3-UG Dutch] Meertaligheid probleem.

Tom Verdaat tom at verdaat.org
Thu Dec 27 13:04:39 CET 2007

Beste lijst,

Ik ben al enige tijd aan het stoeien met de meertaligheid van een site en
kom er maar niet uit. Zou iemand mij kunnen helpen met het onderstaande?

De opzet:

- In het startpunt van de page tree heb ik op dit moment drie talen
gedefinieerd:
  * English (id=1)
  * Dutch (id=2)
  * German (id=3)

- Ik heb meerdere sites in de page tree. Een daarvan wil ik meertalig
maken in het Nederlands, Engels en Duits. De default taal moet Nederlands
zijn. Andere sites zullen met een andere default taal werken en
Nederlands als alternatief, vandaar dat ik ze alle drie heb aangemaakt in
het startpunt.

- Ik gebruik "plugin.tx_srlanguagemenu_pi1" met vlaggen als taalkiezer op
de frontend.

- In de template staat m.b.t. de taal het volgende (overgenomen uit
andere posts in deze nieuwsgroep):

Constants:
  plugin.tx_srlanguagemenu_pi1.defaultLayout = 1
  plugin.tx_srlanguagemenu_pi1.defaultLanguageISOCode = NL
  plugin.tx_srlanguagemenu_pi1.defaultCountryISOCode = NL

Setup:
  # Adding the language selector plugin to TemplaVoila template
  lib.SiteLanguageSelector < plugin.tx_srlanguagemenu_pi1

  # Setup multilanguage (localization):
  config.uniqueLinkVars = L
  config.sys_language_overlay = content_fallback
  config.language = nl
  config.sys_language_uid = 0
  config.sys_language_mode = content_fallback

  [globalVar = GP:L=1]
  config {
    sys_language_uid = 1
    language = en
    }

  [globalVar = GP:L=3]
  config {
    sys_language_uid = 3
    language = de
    }
  [global]

- Het probleem is dat het systeem Nederlands altijd dubbel weergeeft: als
default taal en als alternatieve taal. Alle backend pagina opties worden
voor vier talen (DEF met een Nederlandse vlag, English, Dutch, German)
weergegeven en de language selector of de frontend toont ook vier vlaggen.

Ongetwijfeld heb ik iets fout gedaan met de instellingen. Mijn TYPO3
kennis en vaardigheden laten mij echter in de steek. Ook uitgebreid
zoeken op de nieuwsgroepen en via Google levert helaas geen
gedetailleerde handleiding op voor meertaligheid.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet aanpassen om voor deze site alleen
de taalopties Default Nederlands, Engels en Duits te krijgen zonder
systeem breed Nederlands als alternatieve taal te moeten verwijderen?

Bij voorbaat dank!

Tom Verdaat