[TYPO3-UG Dutch] vragen opzetten website

Rik Willems - Actiview rik at actiview.nl
Mon Dec 10 20:56:14 CET 2007

Beste lijst,

Ik ben voor een klant bezig een voorstel te maken voor een website. Het
liefste wil ik deze uitvoeren in TYPO3, maar mijn expertise van
verschillende extensions is nog niet op het niveau om een goede afweging te
maken. Ik zou het erg waarderen als ik van jullie wat feedback krijg op het
onderstaande. Indien dit project lastig is voor TYPO3 kies ik een andere
weg.

De website draait om het aanbieden van containers (zoals glasbakken,
kantelbakken en opslag van gevaarlijke stoffen). De site moet een overzicht
geven van het aanbod. Tot hier geen probleem met gewone pagina's. Nu is het
de bedoeling dat klanten kunnen inloggen (ook geen probleem) om producten te
bestellen (nu krijgen we het.). Uit een overzicht moet een product
geselecteerd worden om te bestellen. Vervolgens moet worden aangegeven waar
het product moet komen te staan (straat oid). Daarbij moet ook aangegeven
worden hoe vaak men onderhoud wil aan de container (jaarlijks/kwartaal). Dit
alles komt vervolgens in een overzicht, welke kan worden bevestigd door de
klant.

Naast het bovenstaande moeten klanten een overzicht kunnen krijgen van welke
producten ze op het moment hebben staan, met de details en onderhoudsdetails
daarvan. Het liefste in combinatie met een archief van producten die ze niet
meer afnemen, maar in het verleden wel hebben gedaan. Verder is er een
agenda van het ingeroosterde onderhoud.

Verder moet het bedrijf een overzicht hebben van klanten en welke producten
bij welke klanten staan, en wanneer het onderhoud ingeroosterd staat.
Hierbij moet een historie komen van de werkzaamheden die zijn uitgevoerd bij
een onderhoud (het liefst met foto).

Dit was een zeer korte omschrijving van het geheel. Is dit te realiseren in
bijvoorbeeld 'commerce', eventueel met aanpassingen? Of, wordt dit erg veel
werk en betekent het eigenlijk een compleet nieuwe extensie? Of nog anders,
doe het lekker niet in TYPO3 maar maak een CRM-achtige applicatie. Ik hoor
het graag van jullie. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Rik

Met vriendelijke groeten,
Rik Willems

ACTIVIEW WEB SOLUTIONS
website development  |  content management  |  online applications  |
internet marketing

A: Stadhoudersweg 151d, 3039 EJ  Rotterdam, The Netherlands
M: +31 (0)647 226543  |  W: http://www.actiview.nl <http://www.actiview.nl/>