[TYPO3-UG Dutch] ENABLE_INSTALL_TOOL

Michiel Roos michiel at netcreators.com
Sun Dec 9 12:11:42 CET 2007

Maarten Mandemaker wrote:
> Hai Baraba,
>
> Zelf hernoem ik hem ook gewoon door er een 1tje achter te zetten. Ik heb
> geen verstand van beveiliging, maar mij lijkt het dat wanneer iemand van
> buitenaf het bestand zou kunnen renamen ze het ook aan zouden kunnen maken.
> Dus ik denk dat het renamen even veilig is als het verwijderen ervan.

Klopt Maarten,

Je doet het dus prima Barbara.

Zelf houd ik niet zo van tikken en herhalend werk. Ik heb dus twee
aliassen gemaakt (alleen leuk als je console toegang hebt):

alias ei='touch ENABLE_INSTALL_TOOL'
alias di='rm ENABLE_INSTALL_TOOL'

'ei' staat voor enable en 'di' staat dan voor disable. Je moet wel in de
typo3conf dir staan, anders werkt dit niet.

Scheelt wel veel tik werk, je gaat dit merken als je veel sites host ;-)

Met vriendelijke groet,

Michiel Roos

--
Netcreators BV :: creation and innovation
www.netcreators.com

Interesse in werken bij Netcreators?
http://www.netcreators.com/bedrijf/vacatures/