[TYPO3-UG Dutch] Rebuild mijn extension naar cHash, indexed search toepasbaar

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Mon Dec 3 14:59:29 CET 2007

Sebastiaan,

Sebastiaan van Parijs wrote:
> Hi there,
>
> Ik ben mijn extentie aan het herbouwen, zodat ik via cHash, zoek
> resultaten heb in de indexed search van de produkten die in mijn
> extentie staan. Ik heb mijn extentie een user int = 1
Waarschijnlijk heb je het artikel niet helemaal begrepen. Er worden drie
opties gegeven aan het begin van het artikel in verband met de snelheid
van een pagina:
- geen cache (langzaam)
- USER_INT (medium)
- &cHash (snel)

Een USER_INT extensie wordt nooit gecached. Het verschil met de eerste
en tweede optie zijn dat bij de eerste de gehele pagina niet gecached
wordt en dus alles opnieuw geparsed moet worden bij een pagina aanvraag.
Bij USER_INT toepassing wordt de pagina zelf wel gecached, met
uitzondering van de aanwezige extensies die als USER_INT draaien. Die
gedeeltes worden wel bij de pagina aanvraag opnieuw opgebouwd.

Extensies die gecached kunnen worden moeten altijd als USER geiniteerd
worden.

Vervolgens moet je er wel voor zorgen dat de cHash parameter in de
aanwezige links verschijnt. Dit doe je door piBase gerelateerde functies
te gebruiken om links te genereren, met caching aan.

Succes

Patrick
en deze regel code