[TYPO3-UG Dutch] een tweede domein in een subdirectory

Glenn Franquet glenn_fr at telenet.nospam.be
Sun Dec 2 15:20:05 CET 2007

Hallo lijst,

na verschillende uren googlen en een aantal dingen uit te proberen kom
ik toch maar eens hier om raad vragen.

Ik wil twee sites beheren in 1 typo3 installatie.  De eerste site gaat
naar de root van mijn domein (www.domeinnaam.com).  De tweede site zou
naar een subdirectory moeten wijzen.  (www.domeinnaam.com/tweedesite)

Ik heb voor beide sites een domein aangemaakt binnen typo3 op de main
pagina van elke site.  Vervolgens heb ik de directory voor het tweede
domein ook echt aangemaakt en er een .htaccess bestand ingezet voor
realurl.  In dat bestand staat er RewriteRule .* ../index.php

Als ik dan ga naar www.domeinnaam.com/tweedesite/index.php?id=5 kreeg ik
  een typo3 foutmelding "Reason: "pinklichtjes/index.php" could not be
found, closest page matching is"

Ideaal zou bovendien zijn dat beide sites gebruik gaan maken van
realurl.  Hier heb ik ook wat met aan het testen geweest maar zonder
resultaat :(

Ik weet dat het beter is om gebruik te maken van
tweedesite.domeinnaam.com die gewoon naar www.domeinnaam.com verwijst en
dat ik dan totaal geen problemen zou hebben.  Jammer genoeg ondersteund
mijn hoster dit niet.  Ik heb enkel de keuze tussen webalias en
webforward.  Bij die eerste optie genereert mijn hoster een iframe en
daar wil ik nu vanaf. (refreshen niet handig, googlen niet echt blij
mee).  Daarom wil ik overgaan naar de webforward.  Om echter toch nog
een onderscheid te behouden tussen beide sites leek mij de subdirectory
de meest nette oplossing.

Hopelijk is er iemand die mij al voor een groot stuk op weg kan helpen.
Alvast bedankt

Glenn Franquet