[TYPO3-UG Dutch] Orientatie cms

Frans frans.verhoeve at home.nl
Fri Aug 31 08:20:57 CEST 2007

Beste mensen,

Graag wil ik de volgende situatie schetsen.

Ons bedrijf wilt de bestaande website ( gewoon in html uitgevoerd)  gaan "upgraden" .

Dat wil zeggen dat de gedachten er zijn de website op termijn op een cms te gaan zetten. (wellicht Typo3)

Doel hiervan is tweeledig:

a. Het eenvoudig bijhouden van content van de website aan de "voorkant". (beperkt tot wat bv nieuwsberichten)

b. Op termijn een 10 tal sub-bedrijven die onderdeel uitmaken van het totale concern gezamenlijk gebruik te laten maken van een intranet.

Hierbij wordt gedacht aan een volgende aanpak:

1e fase

*Functioneel ontwerp website( relatief eenvoudig van opzet)

*Ontwerp look & feel

*Bouw van website in html

2efase

*Onderzoek naar juiste cms (gericht op Open Source System)

*Implementatie gekozen CMS

*Langzaam implementeren van diverse functionaliteiten voor sub-bedrijven

Handhaven van 1e fase gedurende 6 maanden waarbij onderzoek van fase 2 kan worden opgestart en afgerond.

Nu is mijn vraag aan welke eisen moet het ontwerpi in de 1e fase voldoen om zonder al te veel aanpassingen de ontworpen website te koppelen aan het gekozen cms systeem.

Of waar dient in ieder geval rekening te worden gehouden bij het ontwerp hiervan.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en zou het op prijs stellen hierover jullie mening te horen.

Mvrgr,

Frans Verhoeve