[TYPO3-UG Dutch] Indexed search pagina's

Rik Willems - Actiview rik at actiview.nl
Fri Aug 10 15:20:35 CEST 2007

Ook hier is zojuist de oplossing op gevonden. Nu denk ik dat dit meerdere
gebruikers treft, dus ben ik verbaasd dat niemand met hetzelfde probleem
zit.

Het probleem ligt erin dat indexed_search voor de vervolgpagina's van de
resultaten het formulier opnieuw via een javascript opstuurt, met een
gewijzigde 'pointer'. Om de <a> tag compleet te krijgen staat daar naast de
onclick event ook href="#". Echter, dit conflicteert met <base
href="sitenaam"> in de <head>. Het klikken op de link brengt je nu naar
sitenaam en verstuurd niet het formulier.

Een aanpassing is dus vereist in de code van indexed_search. In regel 1336
van pi/class.tx_indexedsearch.php staat het volgende:
return '<a href="#" onclick="'.htmlspecialchars($onclick).'">'.$str.'</a>';

Dit moet worden:
return '<a href="' .
htmlspecialchars($this->pi_getPageLink($GLOBALS['TSFE']->id,
$GLOBALS['TSFE']->sPre)) .'#"
onclick="'.htmlspecialchars($onclick).'">'.$str.'</a>';

Het volgende probleem was in TYPO3 4.1.1 met indexed_search 2.10.0 en IE6.
FF 2.0.0.6 begrijpt het orgineel wel gewoon, en blijft werken na deze
aanpassing.

Als ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,
Rik Willems

ACTIVIEW WEB SOLUTIONS
website development  |  online applications  |  services & solutions

W: http://www.actiview.nl