[TYPO3-UG Dutch] image manipulation in content element

Rik Willems - Actiview rik at actiview.nl
Thu Aug 9 17:08:58 CEST 2007

Beste lijst,

Ik ben al de hele middag bezig het onderstaande uit te zoeken, maar met zeer
weinig resultaat. In iedere omschrijving zet TYPO3 sterk in op de
mogelijkheden voor image manipulation maar hier over is zeer weinig te
vinden. Hulp wordt zeer gewaardeerd!

Wat ik wil is dat de afbeeldingen die aan content elementen gehangen worden
gewijzigd worden zodat ze leuk in de layout passen. De afbeeldingen moeten
rond gemaakt worden (met mask?) en een rand van een paar pixels (cirkel vorm
dus) krijgen. Over de masks heb ik wel de volgende pagina gevonden:

http://www.typo3wizard.com/en/snippets/gifbuilder/dynamic-imagemasks-using-g
ifbuilder.html

Helaas kom ik er niet uit om hetgeen ik wil gerealiseerd te krijgen.

Daarnaast heb ik gezocht naar hoe ik een dergelijke functie onder het kopje
'Effects'  te vinden onder 'Image options' zou kunnen krijgen, maar ook hier
geen resultaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groeten,
Rik Willems

ACTIVIEW WEB SOLUTIONS
website development  |  online applications  |  services & solutions

W: http://www.actiview.nl <http://www.actiview.nl/>