[TYPO3-UG Dutch] Dynamische links

Wim Jongman wimj at weltevree.com
Thu Aug 2 01:13:27 CEST 2007

Ik heb een vraag over het combineren van statische content met dynamische.

Op onze typo3 site kunnen gebruikers inloggen en cursussen bestellen.
Het bestellen van cursussen gaat via een iframe naar een andere server.
Op die server moet bekend worden gemaakt welke uid de bestelling heeft
gedaan in het volgende formaat:

http://link.com?uid=50

Ik heb een type HTML pagina aangemaakt met daarin een iframe met deze
link. Hoe kan ik dynamisch de uid veranderen in het id van de aangelogde
frontend user?

ik heb een templavoila template met daarin een main content area waarin
ik deze content wil plakken. Ik ben al dagen aan het zoeken hoe ik met
behulp van typoscript of een flexibele content of html of script page
type iets uit de variable pool kan halen. Ook al geprobeerd om een
template extension te maken met daarin typoscript maar die neemt mijn
hele template over. Links en rechts inserten van  $GLOBALS["TSFE"]->id
e.d. levert ook niks op. Als ik nou het gevoel had dat ik iets opschoot
maar ik zie nergens een aanknopingspunt. Kan iemand mij verwijzen naar
iets waarin hetzelfde wordt opgelost?

Alvast bedankt,

Wim