[TYPO3-UG Dutch] Backend user permissie problemen

Edwin Blokker a.stoutjesdijk at chello.nl
Tue Apr 10 13:18:17 CEST 2007

Beste,

Ik heb een backend groep en user aangemaakt die toegang heeft tot alleen
de page en list modules. Bij 'tables (listing)' en 'tables (modify)' heb
ik (denk ik) de juiste tabellen geselecteerd, onder andere page en
pagecontent. Nu heb ik twee problemen:

1. Wanneer ik inlog als de nieuwe backend user werkt alles naar behoren,
  alleen kunnen er geen nieuwe pagina's aangemaakt worden. Dit terwijl
bij de access/toegang module een groen sterretje bij nieuwe pagina's
staat bij de groep waar deze gebruiker lid van is. Naast 'group', bij
'iedereen' staan 5 rode kruisjes. Wanneer ik de daarvan de 5e (nieuwe
pagina's) groen maak, kan de nieuwe backend user wél pagina's aanmaken.
Maar is dit de juiste manier??

2. Sinds het aanmaken van de nieuwe backend user krijg ik als admin
alleen maar toegang tot de modules waartoe de nieuwe backend user
toegang heeft! Ik heb geen idee hoe dit kan en krijg het ook niet terug
gedraaid!

Kortom, ik zit even vast en alle mogelijke hulp wordt zeer gewaardeerd!

Groeten,
Edwin.