[TYPO3-UG Dutch] standaardtaal instellen

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Oct 19 14:02:22 CEST 2006

Thijs Hakkenberg schreef:
> Grappig, koffiedik kijken is mijn specialiteit ;)
Dan weet jij wat ik ga zeggen.
Voor ieder ander die deze gave niet heeft en toch benieuwd is

> *Deze setup is standaard
>
> *
> config.language = nl
> config.sys_language_uid = 0
> config.locale_all = nl_NL
> config.locale_all = nl_NL.ISO8859-15
>
> #taalgedoe
> config.linkVars = L

Wat hier onder staat lijkt me in elk geval overbodig.
Ga maar eens logisch na wat zojuist hierboven ingesteld is en wat er in
onderstaande conditie dan gebeurt
Voorbeeld:
Wat is na bovenstaande regels de waarde van de language
En wat is de waarde na de eerste onderstaande conditie, onafhankelijk of
tie nu waar is of niet?
Dus zeg maar op het punt waar staat: #templateonderdelen NL

> [...]
>
> #templateonderdelen NL
> page.10 {
> }
>
> [globalVar = GP: L = 1]
> config.sys_language_uid = 1
> config.language = en
> config.locale_all = en_EN
>
> #templateonderdelen EN
>
> page.10 {
>
> marks.SDN= RECORDS
> marks.SDN.tables = tt_content
> marks.SDN.source = 234
> }
> [GLOBAL]
>

> Als ik dan de L = 1 en L=0 omwissel gaat het mis...

Waarom zou je dat dan ook doen?

Verder maakt het misschien niets uit, maar zelf gebruik ik liever geen
spatie in = GP: L =, dus bij mij zou het zo staan = GP:L =.
Mijn gevoel zegt dat GP:L een soort variabele (in de meest uitgebreide
zin van het woord) is. En dan is een spatie soms (vaak/altijd) niet
toegestaan.

Daniel Doesburg