[TYPO3-UG Dutch] refindex_cli.php

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Thu Nov 30 15:11:05 CET 2006

Ik heb danwel geen ervaring met cli binnen Typo3, maar je kan een php
script idd niet runnen in een Linux console door er een ./ voor te zetten.

Wat ikzelf doe (ik gebruik een door mijzelf gemaakt script die alleen
door een cronjob wordt gestart) is dat ik de file aanroep door:

/usr/local/bin/php script.php

Er schijnt ook iets mogelijk te zijn dat je als eerste regel in je php
script opneemt:

#!/usr/local/bin/php

Dan schijnt Linux te weten dat die die binary moet gebruiken om dit
script te verwerken. Heb het zelf nooit geprobeerd hoor, maar dit zou ik
me enigzins zo kunnen voorstellen.

Succes, Mark