[TYPO3-UG Dutch] refindex_cli.php

Jos Schipper [Netcreators] jos at netcreators.com
Thu Nov 30 12:17:29 CET 2006

Hallowa Grote TYPO3 vriendjes.

Zojuist ben ik bezig geweest met het script refindex_cli.php.
(/typo3/sysext/lowlevel/dbint/cli/)
Aangezien ik een zeer grote site heb ;) wil ik dit script via een
cronjob laten runnen.

nu wil ik het script eerst handmatig runnen (./refindex_cli.php) maar
dan krijg ik de volgende errors.
./refindex_cli.php
./refindex_cli.php: line 1: ?php: No such file or directory
./refindex_cli.php: line 3: syntax error near unexpected token
`'TYPO3_cliMode''
./refindex_cli.php: line 3: `if (!defined('TYPO3_cliMode'))     die('You
cannot run this script directly!');'

Oke.
dan voer ik het script uit via php maar dan krijg ik het volgende:
php refindex_cli.php
You cannot run this script directly!

Oke.. Ook goed. Dan zetten we gewoon de volgende regel uit:
if (!defined('TYPO3_cliMode')) die('You cannot run this script directly!');

Als daarna nog eens het script run krijg ik de volgende errors

php refindex_cli.php

Warning: main(PATH_t3libclass.t3lib_refindex.php): failed to open
stream: No such file or directory in
/opt/guide/sitenaam/typo3/sysext/lowlevel/dbint/cli/refindex_cli.php on
line 5

Fatal error: main(): Failed opening required
'PATH_t3libclass.t3lib_refindex.php'
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/opt/guide/sitenaam/typo3/sysext/lowlevel/dbint/cli/refindex_cli.php on
line 5

Verder heb ik ook het pad naar de t3lib map hard erin gezet, maar ook
dit vind die niet leuk.

Is er dus iemand die weet hoe ik dit script wel aan de praat krijg?

Alvast bedankt!

Groeten,
Jos