[TYPO3-UG Dutch] KRITIEK: standaard RTE htmlarea is niet best....

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Wed Nov 29 20:30:47 CET 2006

Hoi Daniel,

> Een handreiking? Er is een extensie cbstart waarin een aantal zaken zaken
> van je installatie opgezet worden zoals typoscript, realurl, TSconfig met
> een groot aantal RTE instellingen
> Als je deze extensie ophaalt maar niet installeert kun je uit de
> betreffende bestanden een aantal instellingen pikken.
> Beter goed gejat dan . . .

Dank je voor de tip. Dit zal ik zeker eens op een druilerige zondagmiddag
gaan uitzoeken ;-)

> Sorry Jordan. Ik denk dat je dit niet aan deze RTE kunt verwijten.
> Het lijkt mij sterk dat dit in de vorige RTE beter was.

Nou, bij alle RTE's die ik ken geldt dat een woord onderstreept is als het
een link is en als je de link wil verwijderen moet je achter de link gaan
staan, 1x backspace en de link is weg maar de tekst blijft intact. Bij de
default instellingen van htmlarea is dit volgens mij helaas niet het geval.
De link blijft een link en je verwijderd gewoon de laatste letter.

> Het is nu eenmaal zo dat er code achter zo'n link staat die je in je
> tekstverwerker niet ziet.

Okay, dat begrijp ik.

> Als je dat aan je redacteuren vertelt kun je ook duidelijk, of in elk
> geval aannemelijk, maken hoe ze, in zo'n geval, een laatste letter moeten
> verwijderen.

Ikzelf werk het liefst ook gewoon in de bron, maar dat krijg ik je
gebruikers niet uitgelegd ben ik bang ;-)

Leuk om je reactie te zien. Deze zorgt er toch weer voor dat ik op een
druilerige zondag hier in ga duiken alhoewel ik het gevoel houd dat er een
default RTE waarde moet komen in typo3 die iedereen kent van iedere andere
standaard wysiwyg editor die je kunt downloaden via internet. Ik heb er
diverse uitgetest buiten typo3 om en ze reageren zowat allemaal hetzelfde op
toetsaanslagen met links e.d. Alleen htmlarea binnen typo3 reageert anders.
Ik ga dus maar eens http://www.htmlarea.com/ de standaard WYSIWYG htmlarea
downloaden, deze eens buiten typo3 om testen en als deze wel op de manier
reageert zoals ik gewend ben van wysiwyg editors dan vind ik dat de default
waardes van de basis typo3 standaard wysiwyg editor http://www.htmlarea.com/
hetzelfde moeten ingesteld worden zoals je htmlarea kent als je hem hebt
gedownload via: http://www.htmlarea.com/

Vind je ook niet?

Groeten,
Jordan van Bergen