[TYPO3-UG Dutch] direct mail

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sun Nov 26 13:34:18 CET 2006

Hoi Leen,

Je hebt inderdaad twee templates.
Maar je hebt ook twee extensies

Bij de subscription heb je een template voor het aanmeld schermpje en de
emails die daarbij verstuurd worden.
Overigens is die nog maar gedeeltelijk aan de laatste versie aangepast,
o.a. voor wat betreft de categorieën.

Bij de nieuwsbrief heb je meestal 2 templates.
1 wordt er meegeleverd voor de plain versie.
De andere maak je zelf, zoals ook voor de rest van je site.

Een paar attentiepunten:
Maak een "gewone" website pagina voor je nieuwsbrief.
Die moet er als pagina net zo uit zien als dat jij graag wilt dat ie in
postvak-in er uit ziet bij de ontvanger.
Maar . . .
Zorg er voor dat ALLE style in de source staat (inline).
En zorg er voor dat er GEEN javascript in staat.

Vul de configuratie in.

En kijk nog eens of je pagina er op het scherm netjes uitziet.
Is dat het geval dan voeg je achter de url &type=99 toe. Dan zie je hoe
je nieuwsbrief er in plaintext uitziet.

Ben je over beide tevreden dan ga je de zaak versturen.
Nu is het me gebleken dat het succesvol versturen van testmail geen
garantie is dat de bulkmail ook goed gaat. Dus ik test zelf met bulkmail
aan een testgroep.

Een beginnersvalkuil is verder dat je adressen nog geen "HTML-vinkje"
hebben. Dus krijgt iedereen een onooglijke plaintekst-versie.

Hopelijk heb je hier wat aan. En anders misschien wel iemand anders.

Groeten,

Daniel