[TYPO3-UG Dutch] HTML template in een backend module?

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Wed May 31 16:10:24 CEST 2006

Ronald,

tslib/class.tslib_content.php is de class die je hiervoor moet hebben,
alhoewel ik het nog nooit voor het backend uitgeprobeert heb. In veel
gevallen wordt voor een backend module de HTML in de PHP code opgenomen
(erg fout, en ik ben er ook schuldig aan :-))

De volgende functies worden normaliter gebruikt voor het implementeren
van een HTML template in een frontend plugin.

function getSubpart($content, $marker)
function substituteSubpart($content,$marker,$subpartContent,$recursive=1)
function substituteMarker($content,$marker,$markContent)
function
substituteMarkerArrayCached($content,$markContentArray=array(),$subpartContentArray=array(),$wrappedSubpartContentArray=array())
function
substituteMarkerArray($content,$markContentArray,$wrap='',$uppercase=0)
function substituteMarkerInObject(&$tree, $markContentArray)
function fillInMarkerArray($markContentArray, $row, $fieldList='',
$nl2br=TRUE, $prefix='FIELD_', $HSC=FALSE)

Maar wat ik al zei, voor het backend heb ik dit nog nooit uitgeprobeerd,
dus weet niet wat voor resultaten hiermee gegenereerd worden.
Uitproberen kan geen kwaad.

Als je aan het ontwikkelen bent kan ik je aanraden om de extensie
'extdeveval' te installeren. Hierdoor krijg je in de bovenbalk links
naar de javadoc van de api. Bovenstaande functies staan omschreven in de
Dev link cObj.

Patrick