[TYPO3-UG Dutch] De volgende stap [ newbie ]

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sat May 27 22:39:32 CEST 2006

Leen schreef:

> Nu heb ik tevens nog een vraag.
> Ik heb dus een stylesheet met boxen om inhoud in te plaatsen
> Ik heb ze (in CSS) hoogte breedte e.d. opgegeven.
> Ik heb ze ook een padding meegegeven, maar als ik een te lange regel
> tekst invoer dan toont hij het toch in de hele box dus dwars door de
> padding heen, en komt de tekst buiten het gebied waar ik het wil hebben.
> Als ik de paginabron neem en daar een nieuwe pagina van maak, buiten de
> CMS dan toont hij wat ik wil.
> Weet iemand hoe dat komt?

Weten is een groot woord. Een idee . . .

Wat bedoel je met een pagina buiten de CMS?
Een pagina is een pagina.

Soms toont een pagina niet wat je wilt. Vaak is dat een kwestie van CSS.
In principe staat dat los van TYPO3.

Als jij zegt dat als je van de bron van de pagina een nieuwe pagina
maakt, veronderstel ik datje in IE kiest voor bron, dat kopieert en dat
dan in een nieuwe pagina plakt.
De kans is dan groot dat een stylesheet niet gevonden wordt.
Even door fantaserend denk ik dan dat het de gegenereerde stylesheet is
met dat lange nummer in de naam.

Advies: Installeer Firefox met extensie web developer tool
En ga wat spelen met de styles tot je de oorzaak gevonden hebt.

Succes,

Daniel

--
Auto's hebben bumpers, potloden gummetjes, want mensen maken fouten