[TYPO3-UG Dutch] Safe mode probleem?

Martin van der Linden martinzwolle at planet.nl
Fri May 12 13:43:35 CEST 2006

Een oud collega vroeg me typo3 te installeren op haar website. Dat heb
ik gedaan, bij de installatie liep ik er alleen tegenaan dat de
safe-mode in php actief is.

Ik loop tegen een aantal problemen aan waarvan ik me afvraag of het
daardoor komt of dat het ligt aan de permissies. Ik heb nl ook geen
shell acces oid en heb de uitgepakte zip-bestanden geupload.

problemen
1) Ik zie de extensies niet genoemd in de ext manager.  Ze zijn er wel,
ik kan ze ook gebruiken
2) Ik kan geen nieuwe extensies aanmaken/installeren dan krijg ik dit
soort foutmeldingen

*Warning*: mkdir() [function.mkdir
<http://www.kei-communicatie.nl/typo3/mod/tools/em/function.mkdir>]:
SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 574 is not
allowed to access /home/.sites/143/site40/web/typo3conf/ext/t3quixplorer
owned by uid 15 in
*/home/.sites/143/site40/web/t3lib/class.t3lib_div.php* on line *2459*
/**/

Kan ik beter stoppen met mijn pogingen om typo3 aan de praat te krijgen
of zal het helpen als ik de provider vraag de tarball zelf uit te pakken?

Alvast bedankt,

Martin van der Linden