[TYPO3-UG Dutch] Hoe lees ik iets uit / wat doe ik fout

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Wed May 10 14:12:04 CEST 2006

Typoscript kent een superfeature waarbij je in de page-header properties
in het media field afbeeldingen kan koppelen aan deze pagina. Dan kun je
met een aantal regels Typoscript deze headerimage tonen of als er geen
headerImage is ingegeven, verwijzen naar een default afbeelding.....

De volgende Typoscript heb ik hiervoor gebruikt (afkomstig van MC Universe)

temp.headerImage = IMAGE
temp.headerImage {
   file = fileadmin/images/headers/profiel.jpg
   file.import.data = levelmedia: -1, "slide"
   file.import = uploads/media/
   file.import.listNum = 0
   file.import.override.field = media
}

Als je in de eerste regel IMAGE vervangt door IMG_RESOURCE krijg je
alleen de bestandsnaam terug, die je in dat geval in bijv. een <td
background=" "> kan zetten

Succes....

Hoe je dit trouwens kan combineren met een koptekst is mij niet bekend....