[TYPO3-UG Dutch] Vraag over extensie maken

Wieke wieke at caseboat.nl
Tue May 9 09:15:08 CEST 2006

Luc, ik richt me nu eerst op de PHP-files van Typo3 en een aantal extensies
en probeer daar de samenhang te begrijpen van classes en functies.
Het is me inmiddels gelukt om gegevens van de FE in een aparte Sysfolder op
te slaan. De PID van die Sysfolder stel ik in in mijn template. Het was
vervolgens even zoeken hoe ik die dan kan uitlezen in mijn php-file. Ik
gebruik nu de volgende codering:
$spid= $this->cObj->stdWrap($this->conf['pid'],$this->conf['pid.']);

Het benaderen van de database moet ik nog verder uitzoeken. De extensie
extdeveval had ik al, maar ik mis de balk bovenaan (draai met versie 3.8.1).
Maar via een omweg heb ik de exec_functies gevonden. Daar moet ik me dus nog
verder in verdiepen.
Ik ben er dus nog (lang) niet, maar er ligt gelukkig geen tijdsdruk op. En
met dit mooie weer...

Groeten, Wieke.