[TYPO3-UG Dutch] Vraag over extensie maken

Luc Franken typo3 at tentoday.com
Tue May 2 12:38:04 CEST 2006

Beste Wieke,

Even een aantal puntjes op basis van je post:
1. Lees even wat over DBAL, dit is de database layer van Typo3. De
methode die je nu gebruikt is sterk verouderd en wordt niet meer gebruikt.

2. Installeer de extension: extdeveval, refresh je Typo3 backend en klik
bovenin op DB. Daar vind je de exec_ functies voor de database queries.

3. Je kan de PID beter via een TypoScript variable instellen. Dan zet je
in je template dus iets als: plugin.tx_jeextension_pi1.pid=323 Dit kan
je ook met een FlexForm doen wat iets gebruiksvriendelijker is.

3. $GLOBALS['TSFE']->id verwijst sowieso altijd naar de huidige PID.

4. Een redelijke simpele maar goede extension om bij te spieken hoe je
dingen op kunt lossen is ve_guestbook.

Met vriendelijke groet,

Luc Franken