[TYPO3-UG Dutch] Vraag over extensie maken

Wieke wieke at caseboat.nl
Tue May 2 12:24:06 CEST 2006

Hallo,

Ik ben al een poosje bezig om me te verdiepen in het ‘fenomeen’ Typo3.

Ik heb de nodige documentatie doorgespit, video’s gezien en ben aan de slag
gegaan.

Nog lang niet alles is vanzelfsprekend, maar ik blijf lezen, kijken en doen.

Nu heb ik een vraag over het maken van een extensie.

Aan de hand van de Form Extension Tutorial heb de test-extensie gemaakt.

Er wordt daarbij een Storage Folder gemaakt om de ingevoerde gegevens in de
frontend op te slaan.

Maar
 Deze komen niet terecht in deze Storage Folder, maar op de pagina waar
de extensie als Plug-in is opgenomen.

Jammer, want dat wil ik wél.

Als ik de PHP goed begrijp (want dat is me nog niet helemaal eigen) klopt
dit ook:

$query = 'INSERT INTO user_test_testing (title,description,pid)

          VALUES("'.addslashes($this->piVars['DATA']['title']).'",

          "'.addslashes($this->piVars['DATA']['description']).'",

          "'.$GLOBALS['TSFE']->id.'")';

$res = mysql(TYPO3_db, $query);

echo mysql_error();

De pid die aan het tabelrecord wordt toegevoegd is de pid van de pagina
waarop de plug-in is geplaatst en niet van de Storage Folder.

Hoe regel ik dat de deze records wel het pid van de Storage Folder krijgen?

Ik heb een pagina met id=74 waarop de plug-in is geplaatst. Daarin heb ik in
het veld “General Record Storage page: “

verwezen naar mijn Storage folder (pid=73).

Hopenlijk kan iemand mij op het goede spoor zetten.

Met vriendelijke groet,

Wieke Boot.