[TYPO3-UG Dutch] Foutmelding na installatie

Michiel Roos [netcreators.com] michiel at netcreators.com
Mon Mar 27 10:52:17 CEST 2006

On Tue, 21 Mar 2006 16:08:37 +0100, Bas v.d. Wiel wrote:

> Hoi Harry,
> Hoe is je hostingsituatie? Als je site op een eigen server draait, kan
> het (voor zover ik weet, correct me if I'm wrong) weinig kwaad om safe
> mode gewoon helemaal uit te zetten. Dat moet wel lukken met behulp van
> de inline comments in php.ini of anders een snel rondje Google.
>
> Groeten,
>
> Bas

Ehm . . .

Ik ben het ermee eens dat je redelijk veilig bent op een servertje waar je
alleen zelf toegang hebt tot de typo3 backend. Op die manier voorkom je
zoveel mogelijk dat andere gebruikers php scriptjes op de server dumpen
waarmee ze rare dingen kunnen uithalen.

Als er meerdere gebruikers zijn die toegang hebben tot de server ben je
kwetsbaarder.

En natuurlijk is het ietsie pietsie minder erg als je eigen smurfer
'geroot' wordt in plaats van een smurfer van een hosting provider, maar je
moet het helaas wel zelf opknappen als het je eigen server is.

Ik zou wel altijd (ongeacht of je safe_mode gebruikt of niet) de base_url
instellen op de webRoot. Dan werp je al een redelijke drempel op voor
kwaadwillenden.

Michiel Roos
netcreators.com