[TYPO3-UG Dutch] Lange titel

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Wed Mar 22 00:37:44 CET 2006

Hoi Rob,
Je zult hiervoor waarschijnlijk de PHP-code in moeten. TYPO3
configureert de MySQL-database aan de hand van de $TCA-array, waar veel
over te lezen is in de developer-docs op typo3.org. Waarschijnlijk kun
je de $TCA voor tt_content wel aanpassen zodat er een ruimer veldtype
gebruikt wordt voor het titelveld. Als je daarna in de install-tool de
optie 'compare' kiest, zou de MySQL-tabel bijgewerkt moeten worden. Wel
even backuppen voordat je dit doet, en eerst lokaal testen!!
Zoals ik al zei, heb ik hier zelf geen ervaring mee. Het zou zomaar
kunnen dat je hiermee performance-problemen veroorzaakt of instabiliteit
anderszins.
Wel typisch dat teksten in het Russisch zoveel langer zijn. Gaat het om
een 1-op-1 vertaling, of zit er veel meer toelichting in de Russische
versie? Ik lees een heel klein beetje Pools en Tsjechisch (redelijk
verwante talen, zover ik weet), en daar valt het me juist op dat de
taalconstructies korter zijn dan in het Nederlands met zijn talrijke
voorzetsels en veelvuldig gebruik van lidwoorden.

Groeten,

Bas