[TYPO3-UG Dutch] aanmelden webform

Eduard Renger eduard at renger.info
Thu Mar 9 14:49:27 CET 2006

Remco,

het kan allemaal met de genoemde extensie. Alsvolgt:

Maak op het publieke deel een pagina waar mensen (kantoren) zich kunnen
aanmelden voor een account. In het template van die pagina stel je de
extensie zo in dat de aanmelding eerst moet worden geautoriseerd. De
gebruiker die de e-mail krijgt om de aanmelding te autoriseren kan het
account via een link in de e-mail automatisch activeren. Je kunt de
extensie dan zo instellen dat een gebruiker direct lid wordt van een groep
masteraccounts ofzo.

Je maakt dan vervolgens een andere pagina aan die alleen toegankelijk is
voor leden van de groep masteraccounts. Op die pagina zet je dezelfde
extensie neer als op de andere pagina, maar deze keer stel je de template
(TS setup) zo in dat geen autorisatie nodig is. De gebruikers die lid zijn
van de groep masteraccounts kunnen dan vervolgens gewoon nieuwe gebruikers
aanmaken. De aangemaakte gebruikers krijgen vanzelf een mailtje als hun
account wordt aangemaakt. (je kunt daarvoor de extensie op type INVITE
zetten) Dat hoeft natuurlijk niet, je kunt ook gewoon gebruikers aanmaken.

Je kunt de extensie ook zo inrichten dat de gebruiker die de accounts
aanmaakt ook kan aangeven in welke groep een gebruiker zit.

Mijn advies is lees de documentatie van de extensie die ik noemde en het
zal een stuk duidelijker worden voor je.

gr.
Eduard