[TYPO3-UG Dutch] Twee typo3 sites op één typocore en hoe moet dat nu precies met rechten

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Tue Mar 7 08:39:59 CET 2006

Aristo Webdesign wrote:
> Dag Ric,

> Als er een lek is zou dat gedicht moeten worden. Maar het is zo dat er
> meerdere met FTP-toegang (zullen) zijn. Designer moet bij CSS kunnen,
> programmeur bij "toegevoegde" scriptdelen.

Je kunt in Typo3 onder de module Template bij een pagina waar een
template is gecreerd (root-template, danwel extension template)
resources aangeven. Daarmee sla je de HTML van de template op en de
stylesheet gewoon op in de database. Het zal misschien wat minder
eenvoudig zijn om de html te lezen, aangezien inspringen met tab dan
niet werkt. Maar dan hoef je dus geen FTP-toegang meer te verlenen aan
de gebruikers.

> Bovenstaande maakt duidelijk waarom er meerderen toegang zouden moeten
> hebben.
> Verder: Omdat er meerdere typosites zijn, lijkt het me het meest handig (met
> later doen van updates, etc) om het coredeel centraal op de server te zetten
> en er naar te verwijzen met symlinks (ik heb deze handleiding als
> gebruiksaanwijzing hiervoor gebruikt:
> http://www.typo3-installer.de/index.php?id=688 )

Eigenlijk is dit niet eens zo moeilijk...

Stel je hebt een /var/www waar alle klanten in hun eigen folder de
website neergezet krijgen.

je maakt de volgende folder aan:

/var/www/typo3_src
/var/www/klant1/
/var/www/klant2/
/var/www/klant2/

etc. etc.
Pak in de /var/www/typo3_src de source tarball uit van Typo3
Pak in deze klant1 directory de dummy.tar.gz uit. Doe dit ook voor
klant2, klant 3...

Zorg er dan voor dat de symlink in de klant-folder goed verwijst naar de
typo3_src en je hebt alle installaties met 1 source draaien.

Succes :)