[TYPO3-UG Dutch] Nieuw op lijst plus vraagje over databaseinvoerscherm

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at eurorscg.nl
Fri Jun 30 16:18:32 CEST 2006

Hoi Sander,

> http://www.typo3.nl/leden/word-lid/

Ga ik even naar kijken.

> Verder één korte opmerking;

> Het is natuurlijk de logische denkwijze van een php programmeur om snel
> aan de gang te gaan en zelf work-arounds te bouwen om dingen gedaan te
> krijgen omdat dit -ogenschijnlijk- sneller gaat dan het systeem leren.

Zo bedoelde ik het niet! Ik wil de dingen op de 'juiste' manier doen, maar als er dan toch wat PHP aan te pas komt dan gaat dat gewoon relatief veeel sneller. 'k Moest laatst een andere login-methode maken en dan is het relatief simpel om een authentication service aan te maken als je goed thuis bent in PHP.

> tijd. Ik raad je daarom aan om een het volgende boek als naslagwerk te
> kopen voor je werk;
> - TYPO3 Enterprise Content Management: http://www.packtpub.com/typo3/book
>
> Als je dat uit en geleerd hebt kun je meteen alle vragen op deze lijst
> beantwoorden ;-)

Volgens mij hebben we daar twee exemplaren van liggen. 'k Ben er nog niet doorheen gekomen; de schrijfstijl is werkelijk gortdroog en het is grotendeels een opsomming van mogelijkheden. Daarvoor heb ik ook "TYPO3 Core APIs", etc. liggen.

Voor de beginnende gebruiker zou een projectmatig geschreven boek handig zijn. Gewoon beginnen met installeren en opzetten van een simpele site, gebruik van standaard extensions, configuratie daarvan en eindigend met het maken van enkele types extensions. Alle extra code en database dumps op CD erbij. Dat is een boek dat helpt om de "steep learning curve" wat makkelijker te nemen. (Ooit voor Photoshop zo'n projectmatig boek gevonden: "Inside Photoshop 5" en daarvan zoveel geleerd)

Het product TYPO3 lijkt wel snel te ontwikkelen en de goede kant uit te gaan, maar helaas blijven documentatie, tutorials en dergelijke nog een beetje achter. Inderdaad kan het team achter Typo3 ook niet alles tegelijk, maar het zou denk ik een hoop extra gebruikers schelen.

Enfin, dingen beginnen langzamerhand op hun plaats te vallen.

Groetjes, Jigal.