[TYPO3-UG Dutch] Nieuw op lijst plus vraagje over database invoerscherm

Sander Vogels sander at netcreators.nl
Fri Jun 30 00:24:48 CEST 2006

Hi Jigal,

Welkom op de lijst en in de T3 community. Wellicht kun je jezelf ook als
lid inschrijven op de Nederlandse TYPO3 site?
Dan ben je namelijk meteen lid van de TYPO3 NL/BE User-Group:
http://www.typo3.nl/leden/word-lid/

Verder één korte opmerking;

> Sinds heel kort ben ik bezig om het bouwen van Typo3 websites (en dan
> met name de backend delen) over te nemen van een vertrokken collega (ik
> kwam pas toen hij al weg was, wat de zaak wat lastiger maakt). Als PHP
> programmeur vind ik het dus makkelijker om een eigen authentication
> service erbij te programmeren dan een pagina aan te maken :-) Helaas heb
> ik nog geen goed overzicht van Typo3 en zijn mijn 'problemen' meestal
> gericht op het kunnen vinden van opties binnen Typo3 of het kunnen
> vinden van documentatie van features.

Het is natuurlijk de logische denkwijze van een php programmeur om snel
aan de gang te gaan en zelf work-arounds te bouwen om dingen gedaan te
krijgen omdat dit -ogenschijnlijk- sneller gaat dan het systeem leren.
Maar dat is bij TYPO3 echt de moeite waard omdat de mogelijkheden juist
heel groot worden als je dingen 'the typo way' doet. Pas dan krijg je
generiek te gebruiken extensies die samen kunnen werken met andere
extensies, cleane output hebben etc. Ook de set-up van een site, het
configureren van extensies, typoscripting, goede templating e.d. zijn
zaken die je beter meteen goed op kunt pakken, al kost het wat meer
tijd. Ik raad je daarom aan om een het volgende boek als naslagwerk te
kopen voor je werk;
- TYPO3 Enterprise Content Management: http://www.packtpub.com/typo3/book

Als je dat uit en geleerd hebt kun je meteen alle vragen op deze lijst
beantwoorden ;-)

Groetjes,
Sander