[TYPO3-UG Dutch] Multi Language

Thijs Hakkenberg thijs at hakkenberg.com
Mon Jun 19 12:43:23 CEST 2006

Beste Harry,

Ikzelf heb het op de volgende manier opgelost;

    * Plaats ergens in je template ###LANG### (deze wordt vervangen door
      de vlaggetjes)
    * Installeer de extensie 'language selector'
    * Plaats deze plugin op een pagina (die niet in het menu wordt
      weergegeven) en controleer welk ID deze krijgt (door in colum view
      er overheen te zweven, bijvoorbeeld id=82). Dit is dus niet je PID!
    * Plaats dit in de SETUP van je Template:

      page.10 {

      marks.LANG= RECORDS
      marks.LANG.tables = tt_content
      marks.LANG.source = 82
      }

      hierin is '82' dus het ID van de plek waar de talenselector staat
    * En presto; op de plek in je template waar ###LANG### stond staat
      nu de talenselector.... Als je dan ook de rest doet (zie vorige
      mails van mijn hand) kan je nu vrolijk talen selecteren

Groet,

Thijs

Harry schreef:
> Dag Lijst,
>
> Ik volg de stappen op
> http://typo3.org/documentation/tips-tricks/multi-language-sites-in-typo3/
>
> Ik volg methode 2: The new "one-tree-fits-all-languages" concept
> Maar in stap 5 mis ik de vlaggetjes.
> Wordt er vanuit gegaan dat je al iets anders eerst had moeten doen dat
> niet in dit stappenplan wordt uitgelegd?
>
> Tweede vraag:
> In stap 5 staat ook: "So just dive into the php script
> "media/scripts/example_languageMenu.php" and check out how I did it! "
> Kun je dit 'diven" overslaan?

> [...]

Thijs Hakkenberg,

Voorzitter Stichting Ebriositas
www.ebriositas.nl

Student Natuurkunde UvA
www.uva.nl

Systeembeheerder Stichting Varkens in Nood
www.varkensinnood.nl

Contact:
tel: 06-48761131
www.hakkenberg.com