[TYPO3-UG Dutch] IM hack - PNG

Joris Sartorius joris at sartorius.net
Thu Jun 15 12:40:53 CEST 2006

Beste,

Ik heb een probleem met de images voor een website.
Het is zo dat Typo3 op een server staat waar geen IM is geïnstalleerd. Heel
erg jammer. Ik heb de provider al een aantal maal aangespoord dit te
installeren, alleen volgens hun onderzoek zal het niet bijdragen aan de
prestaties van hun web-platform. Nouja, daar kan ik dus niets aan doen.
Overigens is GDLib wel goed geïnstalleerd.

Ik wil dus de mogelijkheid hebben om afbeeldingen te resizen, en eventueel
ook een Click-Enlarge toevoegen, wat nu dus niet kan.
Daarvoor heb ik op deze mailinglist een 'hack' gevonden.
(http://www.bednarik.org/uploads/media/typo3_3.8.0_changes.zip)

Die werkt in principe goed qua resizen etc. Echter krijg ik met PNG files
problemen. Hij maakt dus in de typo3temp een PNG of Gif aan begrijp ik. Dit
doet hij vanuit een PNG file, die transparante delen heeft. Al die
transparante delen worden zwart in de aangemaakte file.

Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Bedankt,

Joris Sartorius