[TYPO3-UG Dutch] tt_news berichten plaatsen/beheren

ben van 't ende [netcreators] ben at netcreators.nl
Fri Jun 2 10:45:43 CEST 2006

Frans Saris wrote:
> Op 2-6-06 heeft ben van 't ende [netcreators] <ben at netcreators.com> het
> volgende geschreven:

> Hoi Ben,
>
> kun je me dit misschien iets meer toelichten?

Hallo Frans,

> Misschien dat ik iets over het hoofd zie maar via de pagina module kan ik
> geen nieuws berichten beheren (wijzigen/verwijderen).

Dat kan wel, maar via de lijst module gaat het een stuk eenvoudiger.

> En zo als jij het beschrijft met het alleen vrijgeven van de lijst module,
> bedoel je dan een login (gebruiker) met alleen toegang tot de lijst module?

Een gebruiker (nieuws redacteur) die alleen nieuws items kan bewerken en
toevoegen kan je inderdaad het beste alleen toegang geven tot de lijst module en
de map(pen) waar die nieuws items zich in bevinden. Je maakt een backend
gebruikers groep aan waarin je bovengenoemde zaken configureert. Daarna maak je
een gebruiker aan die lid is van die groep.

Laat me even weten of je er zo uit komt.

Groeten

Ben
--
netcreators :: creation and innovation