[TYPO3-UG Dutch] Freelancers gezocht

Sander Vogels sander at netcreators.nl
Tue Jul 4 01:20:26 CEST 2006

Hi guys,

Nou dat is meteen vier onderwerpen door elkaar ;-)

@Edwin et al
Laat ik als eerste zeggen dat ik meteen spijt had toen ik hun site
verder bekeek en zag dat ze ook hun eigen CMS hebben. Die tekst zal dus
inderdaad daar op slaan dacht ik meteen, dus *erg dom* van mij. Ik was
een beetje in een slechte mood denk ik omdat ik vandaag ook zoiets had
met een spammail die ik kreeg van een Nederlands bedrijf die voor
Joomla! op jaarbasis € 1.100,- licentie vragen. Vandaar ff te kort door
den bocht, bij deze publiekelijk excuses aan Bart!

@Ries
De GPL verbiedt het inderdaad niet om geld te vragen voor een hard-copy
van de software, Geld vragen voor de software in de vorm van een
licentie (terugkerend bedrag) mag niet en dat is waar het me om gaat.
Geld vragen voor extensies is nog steeds een vaag gebied. Natuurlijk mag
je geld vragen voor het maken ervan maar een licentie op iets dat
feitelijk een uitbreiding van de core, en niet werkt zonder die core,
eigenlijk niet. Bij andere varianten van de GPL zoals de LGPL weer wel.
Wie meent dat je wel een licentie mag vragen voor GNU/GPL software moet
mij dat maar eens aantonen, dan hoef ik er niet meer zo over te zeuren
en kan ik dit ondankbare taakje weer teruggeven...

@Rob
Tuurlijk, als je een probleem post op een lijst en daar antwoorden
anderen goed op en je gaat er privé over door mailen waarna het ervan
komt dat ze klussen voor je uitvoeren, lijkt me helemaal perfect. Zo
gaat het met ons ook. Maar bluntly alleen de lijst gebruiken om op te
roepen tot werk heeft echt vaak gezeik gegeven op andere lijsten. Want
de volgende stap is de vraag "ons bedrijf heeft TYPO3 developers nodig,
als je goed bent bieden we je altijd meer dan je nu verdient!". Nou ik
denk dat iedereen hier pissig zou worden als je medewerkers zo weg
worden getrokken. Maar wellicht kunnen we hier een stemming over houden
op www.typo3.nl in de pol. Mocht namelijk een meerderheid er geen
problemen mee hebben dan heb ik dat ook niet en kunnen we die regel hier
laten vallen, komt mij ook prima uit.
En ter volledigheid, ik heb het ook niet verzonnen.
Misschien is het anders een idee om op het bulletinboard een jobpool als
onderwerp neer te zetten?

@Edwin nog een keertje
"Je kan je volgens mij voor 150 euro laten opnemen in de lijst van
professionals op typo3.nl. Die inkomsten zou je omzeilen door hier een
oproep te plaatsen, want hierop zouden anderen kunnen reageren die daar
niet geregistreerd staan."

Nou das nu echt een lullige gedachte. Die € 150,- is 100% voor Kasper
omdat helaas de meeste TYPO3 bedrijven zich opstellen als leechers en er
toch echt feeders nodig zijn om die software te ontwikkelen.
Ik weet dat ik regelmatig over kom als een azijnpisser maar je wordt
soms ook zuur van het gebrek aan echte support van mensen die verder
gaat dan hun eigen belang. Daarom ben ik behoorlijk fel over sommige
dingen. Kijk maar eens op de donatielijst van dit jaar:
http://www.typo3.com/Donations.1261.0.html. 5000+ TYPO3 bedrijven, het
is alweer juli en hoeveel donaties?

Later,
Sander