[TYPO3-UG Dutch] Freelancers gezocht

R. van Twisk typo3 at rvt.dds.nl
Mon Jul 3 18:01:21 CEST 2006

Bart Veldhuizen [V-INT] wrote:
> Hi Sander,
>
> kan je dat toelichten? GPL verbiedt je toch niet om geld te vragen
> voor de software? Zolang je je klanten de broncode maar aanbiedt.
> Tenminste, dat is wat ik er altijd van begrepen heb. Hetzelfde hebben
> we regelmatig bij Blender, de GPL 3D applicatie. Daar zitten ook
> altijd mensen bij die een CD samenstellen met Blender en die voor een
> tientje op ebay aanbieden. Niet echt snugger, maar de GPL verbiedt
> het niet...

Dat klopt, GPL verbied het niet om geld te vragen voor geschreven extensies.

[quote]

* Does the GPL allow me to sell copies of the program for money?
<http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#TOCDoesTheGPLAllowMoney>*
    Yes, the GPL allows everyone to do this. The right to sell copies
    <http://www.gnu.org/philosophy/selling.html> is part of the
    definition of free software. Except in one special situation, there
    is no limit on what price you can charge. (The one exception is the
    required written offer to provide source code that must accompany
    binary-only release.)
[/quote]

Zie : http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#DoesTheGPLAllowMoney
Zie ook : http://www.gnu.org/philosophy/selling.html

het is dus zeker mogelijk om geld te vragen voor geschreven extensies
over typo3. Zoalang je maar de source erbij leverd!!!

Groet,
Ries