[TYPO3-UG Dutch] direct_mail Mail Engine Status

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Tue Feb 28 10:31:52 CET 2006

Let er op als je een cronjob aanmaakt, dat de tijd ruim genomen wordt
tussen de cronjobs in, zodat de mailer de tijd krijgt alle mails binnen
zo'n job te versturen. Anders heeft het kans dat je mails dubbel gaat
versturen, wat je echt niet wilt. Kijk eens wat het gemiddelde is aan
tijd dat je handmatige invoke nodig heeft om je mails te versturen.
Standaard worden er 50 mails per run verstuurd. Tel bij deze tijd een
paar minuten bij op (is ook afhankelijk van de load die je server heeft
op het tijdstip dat je de mails gaat versturen, bij een hogere load
heeft de server meer tijd nodig) en gebruik dit als interval voor je
cronjob.

Patrick Broens

PS. Maak volgende keer een nieuwe thread aan als je een nieuw onderwerp
begint, niet binnen een andere thread plaatsen.