[TYPO3-UG Dutch] Directory selecteren i.p.v. bestand in extensie

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Thu Feb 16 17:38:15 CET 2006

Hallo allemaal,

Tot mijn grote verbazing kon ik nergens een extensie vinden die - heel
simpel - alle plaatjes uit een directory ophaalt, thumbnails maakt en
groepeert en er een bladerfunctie onder zet. Dat heb ik nu dus zelf
geprogrammeerd maar ik zit nog met een vraag. De extensie doet op dit
moment namelijk precies wat ik wil, maar is nog niet zo
gebruiksvriendelijk als ik zou willen.
Is het mogelijk om in een flexform een selector aan te bieden waarbinnen
je niet een specifiek bestand selecteert, maar een hele directory die
zich onder fileadmin bevindt? De bedoeling is dat de gallery uit de
afbeeldingen in deze directory wordt gegenereerd. Op dit moment moet je
als redacteur zelf het hele pad in typen, niet echt gebruiksvriendelijk
dus en ook nog eens foutgevoelig.

Hopelijk lukt dit nog. Dan kan ik de code gaan oppoetsen en mijn eerste
extensie in de repository gaan uploaden. ;-)

Groeten,

Bas