[TYPO3-UG Dutch] Sneeuw!!

Melvin Struiksma melvin.struiksma at omaha.nl
Thu Dec 14 11:30:36 CET 2006

Dit komt wanneer je een website via Typo3 heb, je geen HTML template hebt.
De (eventueel zelf gemaakte Html versie) wordt omgezet naar Typo3 extencie.
Dit houdt in dat je inderdaad de basis temp. moet laten verwijzen naar een script.
Maar hoe is nu de vraag...

Nu is er door Leen strijk een simpele oplossing gegeven, ik zal jullie uitleggen hoe dit gemaakt moet worden.
(Dit werkt overigens niet wanneer je allemaal plugins of flash bestanden op je temp site heb staan, je zal wel zien waarom)

Je zet in server file's een snow.js neer.(fileadmin/_temp_/Sneeuw/snow.js)
Dit doe je door simpel weg de onderstaand script te kopieren in een nieuw .txt bestand te plakken en dan de extencie
te wijzigen naar .js, dit doe je door gewoon de naam te wijzigen, geen moeilijke poespas.
Dus ---> je maakt een nieuw text (kladblok ofzoiets) bestand aan, die heet automatisch: Nieuw - Tekstdocument.txt
Plak code --> sla hem op ---> klik rechtermuisknop op bestand ---> naam wijzigen ---> en noem het: (beestje moet toch een naam hebben).js
Easy like that.
Dit hoeft in theorie niet, maar voor het geval je het bestand kwijtraakt is het handig om het achter de hand te hebben.

Toen heb ik op de basis temp. (file id=23) een nieuw record aangemaakt.
Dit is een basis HTML record. Daar heb ik zijn tekst neergezet.

Wanneer je nu deze script er in gezet heb, werkt het direct.

############# KOPIEER DIT TOT ##################
<head>
.drop { position: absolute; width: 3;  filter: flipV(), flipH();
font-size: 40; color: #0000CC }
<script language="javascript">
snow = true;    // false-rain;   true-snow
snowsym = " * "  //These are the symbols for each
rainsym = " ' "  //You can put images here.
howmany = 40     //How many drops/snowflakes?

/**************Do not need to change anything below***********/
if(snow){sym = snowsym; speed=1; angle=10; drops=howmany}
else{sym = rainsym; speed=50; drops=howmany; angle=6}
movex = -speed/angle; movey = speed; count = 0;

function moverain(){
for(move = 0; move < drops; move++){
xx[move]+=movex;  yy[move]+=mv[move];
hmm = Math.round(Math.random()*1);
if(xx[move] < 0){xx[move] = maxx+10;}
if(yy[move] > maxy){yy[move] = 10;}
drop[move].left = xx[move]
drop[move].top = yy[move]+document.body.scrollTop;
}setTimeout('moverain()','1')}
</script>
</head>

<script language="javascript">

if (document.all){
drop = new Array(); xx = new Array(); yy = new Array(); mv = new Array()
ly = "document.all[\'"; st = "\'].style"
for(make = 0; make < drops; make++){
document.write('<div id="drop'+make+'" class=drop>'+sym+'</div>');
drop[make] = eval(ly+'drop'+make+st);
maxx = document.body.clientWidth-40
maxy = document.body.clientHeight-40
xx[make] = Math.random()*maxx;
yy[make] = -100-Math.random()*maxy;
drop[make].left = xx[make]
drop[make].top = yy[make]
mv[make] = (Math.random()*5)+speed/4;
drop[make].fontSize = (Math.random()*10)+20;
if(snow){col = 'white'}else{col = 'blue'}
drop[make].color = col;
}
window.onload=moverain
}