[TYPO3-UG Dutch] Nog maar eens wat community uitleg (ondertitel: door schade en schande wijs geworden)

Luc Franken typo3 at tentoday.com
Tue Apr 25 09:41:45 CEST 2006

Beste Sander en allemaal natuurlijk, hoi,

Aan de ene kant ben ik het met je eens. Je kunt oneindig blijven praten
over ideale methoden om dingen gedaan te krijgen. Het andere uiteinde,
wat jij steunt, is gewoon aan de slag gaan. Ik denk dat beide geen
oplossing is: Bij het ene gebeurt niets, bij het 2e gebeurt er veel maar
is het resultaat vooral kwantiteit, geen kwaliteit. Uiteraard zijn er
ook schitterende resultaten (denk aan tt_news, ve_guestbook, tt_products
etcetera) maar, er zitten ook heel veel uren in de ontwikkeling van die
andere nieuwssystemen en gastenboeken. Ik heb dan zo'n gevoel van: wat
zonde, met wat meer coordinatie zouden die mensen een schitterende,
kleine maar zeer effectieve uitbreiding van zo'n extension kunnen maken.

Ik ga niet elke opmerking verder quoten maar deze wil ik toch wel even
aanhalen:

"Praktisch:
- Vergeet die Wiki en ander geouwehoer (sorry voor het taalgebruik) over
de organisatie van de documentatie. Dit duurt nu al bijna twee jaar!"

Is dit niet een duidelijk gevolg van een gebrek aan coordinatie? Wat is
het vervolg? Iedereen gaat nog meer documentatie produceren, deze is
weer slecht beschikbaar, dan komen de opmerkingen van "slechte
documentatie" waardoor mensen weer documentatie gaan schrijven en de
circel is rond. Het idee is goed om meteen aan de slag te gaan maar op
de langere termijn, iets waar Typo3 zich altijd op heeft gericht volgens
mij, is het een waardeloze strategie omdat de kwaliteit verloren gaat in
de massa aan informatie die beschikbaar komt.

Uiteraard zijn de 2 cents slecht mijn persoonlijke mening, maar wel 1
waar ik voor 200% achter sta. Ook mijn mening is gebaseerd op "schade en
schande" tijdens zowel werken met Typo3 als andere projecten.

Met vriendelijke groet,

Luc Franken

Sander Vogels schreef:
> Hoi Ries, hoi allemaal,
>
> Ik heb even gewacht hoe de thread van Ries zich zou ontwikkelen voordat
> ik een overhaaste reactie wilde plaatsen.
> Laat ik ten eerste vooropstellen dat ik het niet zo netjes vond dat
> bepaalde

[......]